SESI KULIAH 2013 AKAN BERMULA PADA 2 JANUARI 2013

PERTANDINGAN INOVASI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN MATEMATIK


Pada 17 hingga 19 Julai 2012, Institut Pendidikan Guru Kampus Temenggong Ibrahim, Johor Bahru bersama Majlis Guru Cemerlang Negeri Johor telah menganjurkan Konvensyen Jiwa Pendidik 2012 di Dewan Sri Temenggong IPGKTI. Yang mana Jabatan Matematik IPGKTI telah mengadakan aktiviti Pertandingan Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran. Aktiviti ini dibuka kepada semua pelajar Matematik IPGKTI. Pensyarah pembimbing adalah Pn. Raha Yahya dan Pn. Tolhah Binti Abdullah.

Objektif Konvensyen Jiwa Pendidik adalah untuk membudaya dan memperkasakan amalan penyelidikan, inovasi dan kreativiti dalam pedagogi di kalangan pensyarah, guru cemerlang dan warga pendidik. Melalui konvensyen penyelidikan dan pertandingan inovasi ini, diharap dapat menghasilkan dapatan inovasi baru dalam meningkatkan kualiti pengajaran dan pembelajaran serta produk komersil.

Guru-guru pelatih Chin Lee Shan, Teo Wan Ling dan Woo Ying Bi dari  PISMP Math/PJ/BCn telah mewakili Jabatan Matematik IPGKTI bagi menyertai Pertandingan Inovasi Tahun 2012 dan telah meraih kemenangan iaitu pingat perak dan gangsa.










No comments:

Post a Comment